Monday, March 23, 2009

the mOoRe mULL.....

So there is this "thing" in my family that we like to refer to as the "Moore Mull"........yep we all do it...any of us that have the same Moore/Calder blood running through our veins, now I throw in the last name Calder because I am really not certain where this family characteristic comes from...I know my Grandmother is pretty much the master of the mull, so it would suggest that it has stemmed from her ancestry...whoever it is from it is a commonly used term in my household...."THE MOORE MULL"....now we all have a different capacity for the mull....some of us mull for a very long time..some mulls are faster than others......some mull over everything and others just the most private of their thoughts......I personally would like to think of myself as a part-time "muller"....I do it occasionally but not all the time....:)

When I spend time with my Grandmother I see the "mull" at its full force...........as I watch her contemplate her next question, how she gathers her thoughts, pierces her lips in a thin tight line and forms a sentence in her head before she dares to say it out loud...I find it so amazing because as I watch her it is like I am staring at my own father.......in a female body of course........eeekkkk it is so weird........and then she turns her lip or eyes a certain way and there is my Uncle..........wow.....strange shit here.....

It really is like you are talking to all three of them at the same time...........so it would seem to reason that you would be able to get somewhere within these conversations..........hmmm nope...sometimes it is like you are just skirting around the main topic, talking about everything else but the thing you came to talk about...what can I say...not enough mulling...I guess........lol

So T and I went to see my Grandmother yesterday....we had a good nice visit with her..it always makes me a bit sad to see how much she has aged, how tired she gets so easily..man this getting old stuff just sucks!
We of course chatted about how she was very excited but surprised to hear that I would be interested in buying the cottage......I of course admitted to her that yes 15 years ago...this would not have been the place that I would have invested my time or my money...isn't it funny how things change.....so we chatted...remembering things about the cottage and what we could do with it....all the great family dinners we had there...etc...

All and all it was a great time spent with my Grandmother...........although we still have not got a clear answer on the cottage.....from what I can gather from yesterdays visit, although it is a bit sketchy.... my Grandma is pretty much over dealing with the cottage........she is thrilled that we would like to purchase it but she really doesn't want to have much to do with the sale, the price or the cleaning out things....even the redecorating...which by the way she knew if I was involved it would be looking very different from how she has had it for years....I was nervous about that..but she was cool...all she said was Michelle you have good taste and that is all I would want for the cottage...........

So where does this leave us you ask.............ahhh well we are now in the hands of the, dare I say professional "Moore Mullers"...........my Dad and my Uncle..........hehe......love you both.........but seriously......let the Mull begin........this is gonna be funny and hard on my nerves, although as my Dad always says...."Chelle it will all work out".........but in the words of my Grandmother as she so eloquently stated yesterday "Michelle your strong suit has never been patience now has it"....hmmpph no it has not.........even she can see that I am ready to get my hands dirty, ready to dig and clean and paint....the sooner the jobs are done the sooner T and I will be relaxing on our Muskoka chairs with the "sea" breeze flowing through our hair......hahahaha...........

So let the Mull begin.....maybe they can set a record for the shortest Mull in history....hmm not very likely!!!!...........oh well all good things come to those who wait..........good lord have I not heard that cliche about five thousands times this year........:)

m:)

4 comments:

the "mom" said...

lol - too funny. you describe it perfectly.
I would love for you to have the cottage and I am sure it will all work out. It would give you another project and you know how we love projects!!! lol
ad the allen perfectionism and the moore mull.... we should all be in therapy!!
good luck !!

Dionne said...

I hope things work out for you to get that cottage, I am sure you will do a great job sprucing it up your style!

Hehehehe about the mulling. I wish that I mulled more often. In conversations, I never mull over my answers, I just blurt out whatever comes into my head. And that is not always the best thing, lol.

Sally's World said...

LOL...i wish my family did this, we just jump right in with everything...not always good...great blog, sooo funny, you have sucha way with words, love it!

Anonymous said...

Michelle, you've got me hooked!
my computer has been down since Friday and so I just came over to work to use the computer to read your blog!!! up to the minute news without asking!!!
I'm sure it will work out soon!!
good luck!!!